zondag 8 december 2013

Juwelen met cabouchons

Gisterenochtend ben ik op workshop geweest in De Banier, ik had er vrij veel verwachtingen rond, want mijn workshop met fimo was me goed meegevallen.
Het ging echter niet zoals ik gedacht had. We kregen eerst een uitleg van een half uur om daarna zelf aan de slag te gaan. Het eerste wat we moesten doen was de hars mengen en dan 20 minuten wachten... Dat hadden we evengoed kunnen doen voor ze aan haar uitleg begon! Op die manier wordt de workshop ingekort. Toegegeven we hebben die 20 minuten 'nuttig' besteed door onze patroontjes te kiezen en uit te ponsen. Maar dat kon ik dus ook op 10 minuten.

Op gegeven moment vertelt de mevrouw die de workshop gaf ons dat we het materiaal niet kunnen meenemen vandaag. Dat was niet vermeld op de informatiefiche volgens mij. Ik heb er geen probleem van gemaakt, want de workshop was in Sint-Niklaas, maar had ik deze workshop in Antwerpen gevolgd, kon ik nog eens naar 't Stad ervoor! Dat was een beetje een tegenvaller.
We moesten werken met ponsen die niet het juiste formaat waren, dus bijknippen was de boodschap. Ik weet dat ik niet recht kan knippen, dus ook dat viel niet goed mee.

Uiteindelijk denk ik dat ik ongeveer een uurtje bezig geweest ben tijdens de workshop die 2,5 uur duurde. En enkel zo lang omdat het niet direct lukte met mijn ring juist te vullen.
Op gegeven moment begonnen mensen te vertrekken, ze waren ook reeds klaar, maar ik vond dat zo vreemd. Er was geen duidelijk einde van de 'les'.

De juweeltjes die ik gemaakt heb, zijn wel heel fijn en mooi, maar ik had meer verwacht van de workshop.
Ik ben gisteren mijn juweeltjes gaan halen in De Banier en kwam teleurgesteld terug, de juweeltjes waren niet eens gelukt! De mengeling was niet correct en bleef dus plakkerig. Ik ben er met vernis over gegaan en dat is nu opgedroogd, maar je ziet nu wel die oneffenheden daarin. Jammer. Enkel de oorbellen zijn gelukt, deze kunnen in mijn verzameling.

 Ik vond deze workshop niet fantastisch en ga deze dus ook niet toepassen in mijn carrousel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten