zaterdag 23 november 2013

Het huis van de Sint

Op vrijdag ben ik met de klas van mijn zus (eerste leerjaar) meegegaan naar het huis van de Sint in Sint-Niklaas. Eigenlijk waren we met  klassen, maar ik ben vooral meegegaan met de klas van mijn zus, hoewel ik op gegeven moment gepromoveerd ben tot fotograaf.

Je krijgt een paar Pieten mee die je rondleiden door het huis. Eerst moet je heel veel trappen op, ondertussen een Sinterklaasliedje zingend, daarna krijg je een rondleiding rond alle kamers. Wij zijn begonnen in de slaapkamer van de Pieten, daarna Sinterklaas zijn hobbykamer waar we muziek gemaakt hebben, daarna de badkamer en het toilet van de Pieten, dan achtereenvolgens de slaapkamer, werkkamer en badkamer van Sinterklaas, een werkkamer van de Pieten en een oefenruimte.

Op zich is er heel veel te zien in het huis en met kinderen kan dit zeker heel fantasierijk zijn. We hadden echter 2 kindjes in de klas die de afgelopen week nog met mama en papa naar het Huis gegaan waren en dus alle uitleg nog wisten. Vaak verpestten ze het een beetje voor de andere kinderen. Daar kwam bij dat wij 2 hele jonge pieten hadden, die niet zoveel fantasie hadden. Dat lijkt misschien streng, maar doordat ik op den duur wisselde tussen de groepen om foto's te trekken heb ik alle Pieten gezien die op dat moment in het huis waren. En spijtig genoeg waren die andere Pieten steeds vindingrijker, origineler, grappiger dan de Pieten die de klas van juf Charlotte had.

De tijd is ook steeds beperkt, je wacht wat op andere klassen die nog in een ruimte zijn, enz. Ik vond het geen optimale tijdsplanning, maar kan me voorstellen dat dat niet eenvoudig is.

Alle 'minpuntjes' benen de kinderen niet tegengehouden om het zeer fijn te vinden hoor, maar ik had er zelf meer van verwacht.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten