donderdag 21 november 2013

Poëzie, deel 2

Maandagavond had ik een tweede sessie poëzie. Ik had huiswerk meegekregen, zelfportretten van onszelf, maar in de vorm van een omhelzing, blauw en stoofvlees.
Woorden die we verzameld hadden door voorwerpen, gebouwen, kleur, gerechten op te schrijven en dan steeds ons blad een plaatsje door te schuiven. Eenvoudig maar effectief.

Vooral van het zelfportret van stoofvlees ben ik zeer tevreden. Het had een totaal andere stijl dan de andere gedichten, maar ik was er echt trots op.

Zelfportret van stoofvlees.
 
Als je me nog maar net kent,
kan ik nogal hard of taai zijn.
Maar ik word al gelukkig
van een boterham, een beetje mosterd
en een bruin biertje.
Geef me nog een vuurtje en wat tijd,
dan krijg je me lekker zacht...

We hebben een groot deel van de les de gedichten van iedereen besproken. Daar ontdekte ik veel meer vormen van poëzie en gedachten verwoorden. Maar ook een aantal tips voor volgende keer.

Opnieuw een opdracht:
- een rondeel met 2 reeds gegeven zinnen. Dat wordt spannend. Ik denk dat ik best eerst ga opzoeken wat een rondeel is. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten